Psühholoogiline erektsioonihäire
Pilt: Pexela

Psühholoogiline erektsioonihäire on järjest levinum ja on seotud segavate mõtete ja tunnetega. Näiteks on sul keset vahekorda erektsioon ära kadunud, teadmata põhjusel. Järgmine kord vahekorras olles tuleb meelde, et sul on varem sellises olukorras erektsioon ära kadunud ning suure tõenäosusega kaob ka nüüd.

Kas selline mõte on tegelikkusega kooskõlas või kasutab alateadvus analoogiat minevikus toimunud sündmuste põhjal?

Minu hinnangul ei ole tegemist tegelikkust kajastava olukorraga, sest seda ei ole veel juhtunud. See näib meile kui tegelikkus, me usume, et selline olukord saabub.

Järgneb hirm ja suureneb ebakindlus. Hirmuga koos liigub veri jäsemetesse, et saaksime võidelda või ära joosta (ellujäämisinstinkt). Sellises olukorras ei ole loodus ette näinud seksida, sest see pole ellujäämiseks esmatähtis.

Psühholoogiline erektsioonihäire üheks põhjuseks on, et kujutame ette midagi ja tunneme hirmu ning seetõttu tekivad voodis probleemid.

Füüsilise keha kehvast olukorrast tingitud erektsioonihäiretest olen juba rääkinud. Selle kohta vaata eraldi juhist SIIT

Psühholoogiline erektsioonihäire ja näide elust enesest

Ma lasen tihti enda testosterooni taset mõõta. Testimiseks, et vaadata, kuidas erinevad asjad mõjuvad. Kui mõõtmisega on selgunud, et mul on madal testosteroonitase, on ka teistsugused mõtted peas. Umbes sellised, et OK, praegu ma seksida ei saa ja endaga ka pole mõtet tegeleda. Ainult sellepärast, et madalat testosteroonitaset on seostatud erektsioonihäiretega. Ka mul on analoogial põhinevad mõtted, mis tulevad testimise tulemusena saadud infol.

Ükskord ma teadsin, et mul on madal testosteroon ja eelmängu lõppedes, kui olin keelega lõpetanud ja plaanisin vahekorda astuda, kadus erektsioon ära. Enne seda, eelmängu ajal, oli kõik korras, aga kui asjaks hakkas minema, oli erektsioon kadunud.

Mäletan, et tekkis häbitunne, sest ma ei saanud hakkama. Mu ümber oli kogunenud mustad murepilved. Häbi, masendus oli nii suur, et kõik eelnevad ebaõnnestumised kahvatusid olukorra ees. Muutusin enda silmis ebaõnnestujaks.

Löödult läksin naise kõrvale. Suudlesime, rääksime ning kallistasime. Kuni ühel hetkel hirm kadus ja erektsioon tuli tagasi ja sai vahekorda astuda. Nii suur jõud on mõttel ja hirmul. Lahendus oli väga lihtne: mõte oli vaja mujale viia ja rahuneda, et veri saaks minna taas peenisesse.

Kuidas segavate mõtetega toime tulla?

Psühholoogiline erektsioonihäire
Pilt: Pixabay, Andrea Altini

Minevikus toimunud sündmust muuta ei saa, suhtumist sellesse saab

Olukorda, kus mõtted minevikust meie tänast elu mõjutavad, saab lahendada nii, et me aktsepteerime, et minevikus toimunud sündmused on aset leidnud. Seda sündmust ennast muuta ei saa. Saab muuta seda, kuidas minevikus toimunud sündmusesse suhtume.

  • Seksuaaltrauma puhul on vaja terapeudi abi

Olgu öeldud, et me ei räägi seksuaalsetest traumadest (mõtted, mis on tekkinud, kui sind on vägistatud, ahistatud või muul viisil haiget tehtud). Nende mõtete puhul palun mine terapeudi juurde, sest need on väga tõsised teemad. Isegi kui arvad, et need sind eriti ei mõjuta. Terapeut oskab edasi suunata. Mina räägin siin nn leebete, argimõtetega toimetulemisest, mis ülemõtlejaid segama kipuvad.

  • Mõtete avastamine ning emotsioonid

Kui suudad segavad mõtted avastada, oled juba väga kaugele jõudnud. Tihti oleme mõtetes nii kinni, et reaalsustaju jääb tagaplaanile. Proovi mõte avastada ja lase tal olla, tähelepanu pööramata.

Tavaliselt järgneb mõttele ka tunne: emotsioon või hirm. Seda on lihtne tunda, sest see on osa, mis paneb tegutsema ja on füüsiliselt tuntav (tavaliselt kõhus või rinna piirkonnas). Näiteks kuri koer tuleb vastu ja automaatselt tekib hirm. See hirm ongi see tunne. Samuti häbi, kui voodis hakkama ei saa. See on emotsioon.

Häirivate mõtete ja tunnetega toime tulemise viisid

Mõtete, hirmude kui ka emotsioonidega toime tulemiseks on erinevad tehnikad ja nipid. Kuna mõtted ja emotsioonid kerkivad üles automaatselt, oleme nende poolt mõjutatud. Alateadvus toimib kui automaatika, mis aitab elus hakkama saada, kuid teatud olukordades on see abi ilmselgelt liigne ja hävitavate tagajärgedega.

Soovitan vaikuseminutid.ee teadveloleku kursust. Seal õpetatakse erinevaid tehnikaid, mis aitavad kohalolu harjutada ja stressist ning pingetest vabaneda. Mulle andis see kursus väga palju juurde.

On ka teised tehnikad, mida ma kasutan. On olemas nii emotsioonidega toime tulemiseks võimalused kui mõtete vaigistamisks. Räägin neist lähemalt e-kursusel. Samuti õpetan kursusel vaagnapõhjalihaseid treenima, et mõtete jõudu vähendada erektsioonile.

Kui soovid segavate mõtete ja tunnete mõjutusi vähendada, siis liitu E-kursusega. Teadliku seksuaalsuse E-kursusel saad teada, kuidas häirivate mõtete ja tunnete jõudu vähendada, et voodis rõõmu rohkem oleks.

Loe e-kursusest lähemalt

Siin avaldatud info ja soovitused põhinevad üksnes nõustaja isiklikel kogemustel ega pruugi olla vastavuses teaduspõhise meditsiini teadmistega. Tegemist ei ole tervishoiuteenusega, vaid nõustaja isikliku kogemuse jagamisega. Nõustaja ei ole tervishoiutöötaja, ei oma meditsiinialast haridust ega saa hinnata seda, kas ja millist mõju avaldavad tema kogemustel põhinevad soovitused Teie organismile. Palun arvestage, et tervishoiuteenuse saamiseks, sealhulgas haiguse ja vigastuse ennetamiseks, diagnoosimiseks ja ravimiseks tuleb pöörduda arsti poole.